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2007年02月19日

SOEのオフィシャルRMTについて

経済系のblog(?)でも注目されているようですが、フルバージョンのレポートへのリンクはこちらですな。

運営サイドから言うと

カスタマーサービスへの入電数の減少
Station Exchange導入後、カスタマーサービスへの入電数(ここではGMコール—petition—が含まれるか不明)が30%減少した。
Station Exchange導入前は、RMTに関連するトラブルの問い合わせが全体の40%を占めていた。
(原文)
The introduction of Station Exchange did, however, have a marked effect on SOE’s ability to mediate problems that arose as a result of illicit trading via third party auctions. Prior to the introduction of Station Exchange, 40 percent of customer service time was spent on disputes over virtual item sales. Since the debut of the Exchange, the overall customer service time spent has dropped 30 percent.

これはとても大きいのです。
収入については
Station Exchangeの収入源=出品手数料($1~$10)+落札手数料(10%)+キャラ改名
(原文)
Station Exchange is not a significant source of revenue for SOE, nor was it expected to be. Revenue is generated primarily through listing fees and the commissions from settled auctions. Sellers are charged $1 for listing items and coins, and $10 for listing characters. SOE also collects 10 percent of the final closing price of an auction as a service fee (unsuccessful sales garner listing fees but no commission). A small amount of revenue results from the cost of renaming a character.

となっていますが、
出品手数料の目的は収入ではなく、無駄な出品を抑えること。
なんですよね実際は。
ここら辺もポイント。
(Listing fees, while they generate a small amount of revenue, are primarily used as a barrier to prevent players from flooding the exhchange with items that would be of little value or interest to potential buyers.)

あと、
RMTを利用しているプレイヤーのほとんどが、他のプレイヤーを犠牲にしてまで金を稼ごうというFarmerではない。
のくだりとか。
(The majority of people paying real money for virtual items are not part of a criminal underground that is preying on the player base at large. They are not “farmers” looking to make a quick buck.)


なんか参考になるかもしれないリンク。
昨日今日に話していた内容: KQZ on authentic とかとか。


投稿者 KQZ : 2007年02月19日 19:33 | [EDIT]

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